استقبال جهانی از رای اعتماد مجلس عراق به دولت الکاظمی

به گزارش وبلاگ نیازمندی، بسیاری از کشورها از تشکیل دولت جدید عراق و دست یابی آن به رای اعتماد مجلس استقبال کردند.

استقبال جهانی از رای اعتماد مجلس عراق به دولت الکاظمی

به گزارش وبلاگ نیازمندی، به نقل از سایت سومریه نیوز عراق، جنین هنیس پلاسخارت، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز، پنج شنبه از رای اعتماد مجلس این کشور به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و بیشتر ترکیب کابینه او استقبال کرد.

پلاسخارت در بیانیه ای به تکمیل ترکیب دولت جدید برای تحرک فوری جهت حل و فصل چالش های فراینده امنیتی، اجتماعی، سیاسی، مالی و بهداشت ترغیب کرد.

وی اظهار کرد، دولت عراق شاهد نبردی سخت است و وقت زیادی نیست چالش های مالی در سایه بحران کرونا و کاهش قیمت نفت در اولویت است.

به گفته پلاسخارت، اما باید بدون تعلل با چالش های دیگری مقابله گردد که شامل ارائه خدمات کافی مبارزه با فساد و تقویت حکومت و نیز عدالت و برابری است.

این نماینده سازمان ملل بر ادامه حمایت این نهاد از دولت عراق در مقابله با این چالش ها تاکید نمود.

پیشتر مجلس عراق به اعضای دولت مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد.

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته تشکیل دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی را تبریک گفت، این اولین واکنش دولت دونالد ترامپ به انتخاب اوست که قبلا رئیس سازمان اطلاعات عراق بوده است.

سفارت آمریکا در بغداد امروز از مصطفی الکاظمی خواست اصلاحات تاکید شده را اجرا نموده و نیازهای مردم عراق را برطرف کند.

این سفارتخانه در بیانیه ای اظهار داشت، هیئت آمریکا در عراق اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی در مجلس این کشور را تبریک گفته و تاکید نمود، از الکاظمی و مردم عراق در مبارزه با کرونا، پیروزی قطعی بر داعش، ارسال یاری های بشردوستانه و برقراری آرامش برای آوارگان و مناطق آزادشده حمایت می نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است، کابینه جدید عراق اکنون باید کار سخت اجرای اصلاحات مدنظر مردم و برطرف نیازهای آنها را در پیش بگیرد، هدف از گفت وگوی استراتژیک آینده با دولت عراق تاکید دوباره بر ارزش همکاری های آمریکا و عراق برای هر دو کشور است.

همچنین در این بیانیه آمده است، وعده الکاظمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و قصد او برای تقویت ساختار دموکراسی در عراق را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با کابینه جدید همکاری های خوبی در زمینه تحقق حاکمیت، کرامت، شکوفایی و امنیت برای عراقی ها داشته باشیم.

از سوی دیگر، مشعل بن فهم السلمی، رئیس مجلس عربی امروز در بیانیه ای ضمن استقبال از تشکیل کابینه جدید عراق به ریاست الکاظمی تاکید نمود: امنیت و ثبات عراق بخشی از امنیت ملی کشورهای عربی است.

السلمی در ادامه بر اهمیت تقویت روابط دولت و مردم عراق با دنیا عرب تاکید نموده و توسعه این روابط و همکاری ها را خواهان شد.

استفان هیکی، سفیر انگلیس در عراق نیز در پی تایید کابینه الکاظمی با انتشار توییتی ضمن تبریک این مساله به الکاظمی، تاکید نمود، به همکاری با کابینه الکاظمی امیدوار هستیم

هیکی در ادامه بر آمادگی انگلیس برای حمایت از کابینه الکاظمی در مقابله با بحران کرونا، اصلاح مالی و امنیتی عراق و نیز مبارزه با داعش تاکید نمود.

مک گورک، فرستاده رئیس جمهور سابق آمریکا در ائتلاف ضد داعش هم ضمن تبریم به دولت الکاظمی برای وی آرزوی موفقیت کرد.

همزمان عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق با آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور از همگان خواست شرایط را برای نخست وزیر و کابینه اش جهت پیشبرد برنامه هایشان در پیشرفت کشور فراهم نمایند.

خوشحال بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در تماسی تللفنی با الکاظمی به وی تبریک به خاطر کسب رای اعتماد از مجلس آن هم در شرایط فعلی و بحران به وجود آمده میان اربیل و بغداد تبریک گفت و تاکید نمود: ما با چالش های مشترکی روبرو هستیم و آماده همکاری با دولت جدید می باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقبال جهانی از رای اعتماد مجلس عراق به دولت الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال جهانی از رای اعتماد مجلس عراق به دولت الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید